Lørdag den 25. marts, havde vi besluttet os for, at tage til Cameron Highlands, og derved fejre min fødselsdag.

Vi afrejste  fra Mabul om fredagen. I lufthavnen mødte vi en af de kinesiske venner vi havde fået. Han var rigtig glad for, at møde os igen. Og ville have et billede af os, som minde.

Da vi ankom til Kuala Lumpur, blev vi hentet af vores chauffør: Rama. Vi havde bestilt værelse til ham på vores hotel, så vi kunne være friske og køre tidligt næste morgen.

Lørdag morgen spiste vi morgenmad, og jeg fik fødselsdagsgaver af Kim. En perlehalskæde og en usb-pen med spansk undervisning. Derefter kørte vi så til Cameron Highlands. Det tog næsten 3 timer at køre derop.

Oppe i højlandene, var det første vi stødte på, et flot vandfald.

Cameron Highlands består af en masse te-plantager, og blev grundlagt af en briter.

Vi var også en tur i en rosenhave. Havde nok forventet lidt flere roser.

Inden turen gik tilbage til Kuala Lumpur, var vi inde forbi en sommerfuglepark, hvor der både var flotte farverige blomster og dyr. Mens Kim og jeg gik rundt derinde, kom en mand hen, og begyndte at vise os forskellige ting i haven.

En vandrede pind…

Blad insekt

En blind skorpion…

Disse indeholder vand som vi drak. Det smagte rigtig sødt.

Thunbergia Mysorensis

Sommerfugle. Fra pupper til voksne…

Det sidste dyr var en bladslange. De virkede ret søde.

Og så gik det hjem til Kuala Lumpur. Efter vi lige havde set nogle forskellige svampe.

Pelita, der åbnede for få måneder siden. Det minder mest om et åbent cafeteria, og virkede som et sted, mest for de lokale. Maden var både god og billig.

Det var slut på en lang og oplevelsesrig fødselsdag.

Kuala Lumpur spiste vi på en lokal restaurant, der åbnede for få måneder siden. God og billig mad.\r\n\r\nDet var slut på en lang og oplevelsesrig fødselsdag.