Vi startede ferien med kraftig regn i Danmark. Flyet afgik fra Kastrup, så vi skulle lige fra Jylland til København først. Heldigvis var vi kørt i god tid, for en time efter, at vi var kommet over Storebæltsbroen, så blev den lukket.

Vi fløj via Bangkok, og her afgår vi fra Bangkok lufthavn.

Vel fremme i Jakarta, som er hovedstaden i Indonesien, tog vi først hen på hotellet, og klædte om, og så smuttede vi ned og så lidt på byen. Den er kæmpe stor, men vi fandt hurtigt frem til et lille marked, hvor de lokale kunne spise, og der kunne købes forskelligt tingel-tangel. Der havde været corona-pandemi, og vi var lidt i tvivl, om kravene til mundbind. Så vi sørgede for ikke at gøre noget forkert, og tog pænt mundbind på.

Næste dag fortsatte vores rejse til Yogakarta, hvortil vi havde planlagt at tage toget til. Om morgenen blev vi kørt til togstationen, hvor vi af chaufføren fik hjælp til at købe togbillet. Vi havde bestilt billet til 1. klasse i toget. Det var ret spændende. Inde i vores vogn, sad en kvinde og sørgede for at vi fik mad og drikke. Der blev bla. Opvarmet mad til os. Det var rart, for der var virkelig koldt i vognen. De sparer i hvert fald ikke på aircondition. Hver gang vi ville have noget, så skulle vi bare trykke på en knap. Der var også lagt en lille goodie-bag til os. Den indeholdt bl.a. chokolade, juice og andre ting. Men det var umuligt at åbne tingene. Så vi måtte trykke på knappen og få damen til at klippe pakkerne op. Så havde hun også lidt at lave. Vi havde en smuk udsigt fra toget, hvor vi kørte forbi skøn natur med rismarker, lokale bygninger og palmer.