I går var vi på en privat tur til James Bond Island. Klokken 7 om morgenen, blev vi kørt ud til et lille sted ved Phang Nga bay, hvor der lå en lille longtailbåd og ventede. Kun på os to og vores guide. Eftersom vi var så tidligt ude, så var der næsten heller ingen turister. Vi sejlede roligt afsted i den tidlige morgen blandt mangrove. Det var fantastisk, og mindede os om da vi sejlede på Kinabatangan River i Borneo. Vi så da også en lille krokodille.

På et tidspunkt blev vi tilbudt at blive sejlet lidt rundt i kano, hvilket vi selvfølgelig sagde ja tak til. Det var rigtig hyggeligt, og kanoen sejlede ind i små huler.

Pludselig kom der en båd sejlende. Den solgte kokosnødder. Og så skulle vi da også lige købe en flaske vand til kanoens kaptajn.

Derefter sejlede vi videre i longtailbåden. Nu skulle vi så hen til James Bond øen. Den er kendt fra 007-filmen “The man with the golden gun”. Du kan gå lidt rundt på øen, op ad nogle trappetrin og se dig lidt omkring på øen. Der er nogle boder, og selvfølgelig skulle vi da have lidt souvenirs med hjem. Selve klippen ude i vandet, kan man dog ikke komme ud til.

Næste stop var en muslimsk by på pæle i vandet. Her spiste vi i den fineste af restauranterne. Den er restauranter, alt afhængig om du er på privat-tur og dermed VIP, eller om du på gruppetur. Men maden er den samme, det er kun bordopdækningen der er forskellig.

Derefter fik vi tid på egen hånd i pælebyen. Det lykkedes os da også at fare vild. Men til sidst fandt vi dog tilbage.

Der er både skole og fodboldbane, samt en moské.

Så var den vandede del af turen slut. Vi blev sejlet tilbage til der hvor vi var steget på. Men der var sket noget i mellemtiden. Vandet var steget, træernes rødder var kommet under vand, og det duftede helt fantastisk. Ærgerligt man ikke kunne tage duften med sig hjem.

På hjemvejen tog vi forbi nogle gamle gummi plantager. Vi fik at vide, at thai’erne ikke kan tjene så meget på gummi fremstilling mere.

Og så kørte vi forbi et sted hvor vi fodrede makak-aber. De var faktisk ret søde. På vejen dertil, havde vi ved en lille bod købt en klase bananer. Hvis du køber bananer på stedet, er de dobbelt så dyre.

Derefter gik det hjem til hotellet, efter en fantastisk dag.