Få dage efter jeg havde bestået eksamen som sosu-assistent rejste vi til øen Koh samui i Thailand. Det var den 5. april, og vi skulle være væk i 3 uger. Vi kørte til København, og parkerede bilen ved lufthavnen. Flyet vi skulle med var fra Thai airways. Alt klappede perfekt og vi havde god tid i lufthavnen.

Venter på boarding

Vi ankom til bangkok ved 7-tiden om morgenen. Og lufthavnen var nærmest menneske-tom.

Derfra tog vi så et mindre fly til Koh Samui. Da vi ankom til Koh Samui slog varmen os i møde. Det var lille udendørs lufthavn, så vi kom ikke ind i en ankomsthal først. Rigtig hyggeligt. Vi gik straks ind på et toilet og tog vores lange bukser af. Så var vi mere passende klædt til det varme land.

Hotellet vi skulle bo på hedder Samui Natien. Vi havde bestilt en bungalow. Men da vi ankommer til hotellet blev vi tilbudt deres nok bedste De luxe bungalow, uden at skulle betale ekstra. Den lå lige ved poolen, og der var udsigt direkte til stranden.

Udsigt fra vores terrasse.

Vi fandt hurtigt ud af, at det var rigtig hyggeligt at stå op kl. 6, gå ned til stranden med en kop kaffe, og så sidde og nyde solopgangen. Imens var personalet ved at gøre klar til gæsterne stod op. Selv stranden blev fejet.

Morgen-kaffe kl. 6 om morgenen

Stranden bliver fejet

Kl. 6 om morgenen, og vandet var dejlig lunt.