Kim har dykket både tirsdag og torsdag. Så onsdag valgte vi at besøge byen Frigiliana, der ligger 6 kilometer nord for Nerja. Vi tog bussen dertil. Den afgår fra en såkaldt busstation, der egentlig mest af alt ligner et lille ishus. Pris for bussen: 1 Euro. Frigiliana er flere gange kåret som Spaniens smukkeste og bedst bevarede landsby. Men den er da også rigtig hyggelig at gå rundt i, med snoede gader og hvidkalkede huse. Vi kom faktisk til at tænke på Santorini, som vi besøgte under vores bryllupsrejse. Der er planter, og forskellige keramiske tavler på husene. Når man ser gamle billeder, fra hvordan det så ud for måske 100 år siden, så det dog ikke nær så smukt og idyllisk ud, så vi tænker, at det må være noget som er tilført byen de seneste år. Men smukt er det.

Det var lidt svært at finde ud af hvilken rute man bør gå, for at se den gamle bydel. Men vi fandt hurtigt et turistkontor, som havde et kort.

Frigiliana er opdelt i en ny og en gammel by. I den gamle bydel har køretøjer ingen adgang. Hvis man har lyst, kan man benytte sig af en tuk-tuk og køre rundt og se byen på den måde. Prisen er: 4,50 Euro pr person. Vi syntes dog, at det var hyggeligere selv at gå rundt.

Da det jo er en turistby, så er priserne også derefter. Vi havde læst om Bar la Alegría del Barrio, som skulle være et hyggeligt og billigt sted, hvor man kan få en bid mad. Vi så frem til at få en øl og lidt at spise. Men enten har vi været uheldige, eller også havde vi bare nogle andre forventninger til et hyggeligt sted. Stedet havde ikke det store udvalg, så vi valgte lidt at drikke. Kim ønskede sardin så han kunne få lidt mad. Han blev spurgt om det skulle være en portion eller en tapas. Valget faldt på tapas. Hm, vi havde nok en anden forestilling om hvad tapas er. I hvert fald fik han en enkelt sardin, en citronskiv og et lille stykke flute. Nå ja, tapas betyder jo en lille ret…

Vi droppede at spise mere på turen. Resten af spisestederne var restauranter med temmelig høje priser, og så sultne var vi heller ikke efter mad.

I Frigiliana finder du udover hvidkalkede huse og souvenir-butikker, også forskellige udstillinger med akvareller og vandfarver, som man kan købe. Tænkte lidt på min mor, der altid har været glad for at male akvareller. Dem skulle vi da lige ind og se på. Priserne var fra 50 Euro og opefter. Det var kunstnerens egne værker, som der var lavet et bestemt antal kopier af. Så man kunne købe et af dem med nummer.

Der er også nogle som sidder og laver smykker med en dør åben, så man lige kan se ind på hvad de laver.

Frigiliana ligger 360 meter over havets overflade, og for at komme op og ned, skal du køre på snoede veje. Du får samtidig en fantastisk udsigt der oppe fra.

Dagen i Frigiliana kunne jo ikke blive ved evigt. Vi tog et glas sangria, og så var det af sted til bussen.

Om aftenen ville vi ned til centrum og spise. Der er ofte lidt underholdning på Balcón de Europa. På vejen så vi så lige 3 festklædte mænd som spillede guitar i byens gader.

Da vi sent om aftenen kom hjem til hotellet var vi godt trætte.